Вітаю Вас Гість!
Четвер, 17.08.2017, 13:28
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Це важливо

Форма входу

Пошук

baner pravoonline w200
PRAVOONLINE

Корисна інформація

Календар

«  Листопад 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Наші партнери

Ресурсний центр ГУРТ
Головна » 2015 » Листопад » 24 » Судова практика щодо розгляду спорів, які виникають під час здійснення люстрацій них заходів
17:36
Судова практика щодо розгляду спорів, які виникають під час здійснення люстрацій них заходів

Незважаючи на здавалось би достатню нормативну врегулюваність люстрації в Україні, на сьогодні можна констатувати, що в адміністративному судочинстві України з’явилася нова категорія спорів, які виникають між органами перевірки та посадовими або службовими особами, щодо яких здійснювалася така перевірка, з приводу висновків про результати перевірки.

За інформацією, оприлюдненою Вищим адміністративним судом України, починаючи з дати набрання чинності Закону про очищення влади та станом на  15 липня 2015 року, до окружних адміністративних судів надійшло 746 справ і матеріалів, пов’язаних із застосуванням вказаного Закону.

Результати розгляду судами першої інстанції справ по суті показують значний відсоток (58%) задоволених позовних вимог.

До апеляційних адміністративних судів надійшло 100 справ за апеляційними скаргами.

По суті в апеляційному порядку розглянуто 58 справ.

Із загальної кількості переглянутих справ в апеляційному порядку скасовано рішення у 8 справах.

До Вищого адміністративного суду України надійшло 33 касаційних скарги і по суті такі справи у касаційному порядку ще не розглядалися.

Ці статистичні дані показують, що судова практика з приводу застосування Закону про очищення влади знаходиться на стадії формування. Значна кількість справ  ще перебуває на розгляді в судах першої, апеляційної чи касаційної інстанцій.

 Водночас кількість розглянутих справ дозволяє виявити окремі системні порушення, які допускають органи перевірки, керівники органів, до повноважень яких належить звільнення з посади особи, стосовно якої здійснюється перевірка, окремі тенденції, які намічаються під час вирішення судами питань з приводу правомірності висновків про результати перевірки та звільнення з посад.

Вивчення судової практики виявило різні підходи до вирішення питань щодо:

визначення критеріїв здійснення очищення влади (люстрації), пов’язаних із висновками про результати перевірки;

співвідношення антикорупційного та люстраційного законодавства щодо юридичних наслідків, які наступають за результатами перевірки;

дотримання порядку перевірки.

Так, деякі суди роблять висновок, що результати перевірки, якою встановлена невідповідність відомостей щодо наявності майна, вказаного у декларації, та підготовлена на його підставі довідка, є безумовною підставою для звільнення посадової особи з посади за вказаним Законом.

Існує позиція деяких судів, згідно з якою неповне декларування наявного у особи майна не може бути підставою для застосування Закону про очищення влади в частині звільнення особи з посади в разі, якщо це майно було набуте особою на законних підставах та за рахунок коштів, отриманих із законних джерел.

Таким чином, аналіз вищезазначеної статистичної інформації та відповідних судових рішень показав, що говорити про усталеність судової практики під час розгляду спорів, які виникають під час люстрацій них процесів ще зарано.

 

 

                                                                                                    Автор статті:

                                                                                                    Роман Рачок

Переглядів: 202 | Додав: podilliga | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0