Вітаю Вас Гість!
Вівторок, 23.10.2018, 23:03
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Це важливо

Форма входу

Пошук

baner pravoonline w200
PRAVOONLINE

Корисна інформація

Календар

«  Квітень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Наші партнери

Ресурсний центр ГУРТ

Архів записів

Головна » 2018 » Квітень » 13 » Успішний захист прав ВПО
14:56
Успішний захист прав ВПО

До громадської приймальні ГО "Подільська правова ліга" звернулася родина ВПО, працездатному члену якої було відмовлено у продовженні щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, передбаченої постановою КМУ №505 від 01.10.2014.

У продовженні грошової допомоги було відмовлено з формулюванням «відповідно до п. 7 постанови №505 К….. не влаштувалася на роботу протягом двох місяців».

Проаналізувавши відповідні норми чинного законодавства України, зокрема Порядок, затверджений постановою КМУ №505 від 01.10.2014. «Про надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг» з наступними змінами та доповненнями, адвокатом ГО «Подільська правова ліга» Рачок Романом в рамках проекту Данської Ради у справах біженців «Програма економічного розвитку (та юридичної підтримки) Сходу України» був підготовлений адміністративний позов та здійснено представництво інтересів в суді першої інстанції під час розгляду справи №822/877/18, відповідачами  по справі стали Управління праці та соціального захисту населення Хмельницької міської ради та  виконавчий комітет Хмельницької міської ради в особі комісії з розгляду питань надання населенню субсидій на відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг

Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від                               28 березня 2018 року позовні вимоги були задоволені.

            В своєму рішенні суд зазначив наступне:

         «Постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2015 року № 505 затверджений Порядок надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.

            Відповідно до пункту 2 Порядку № 505 грошова допомога надається внутрішньо переміщеним особам, які перемістилися з тимчасово окупованої території України, населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населених пунктів, розташованих на лінії зіткнення, а також внутрішньо переміщеним особам, житло яких зруйновано або стало непридатним для проживання внаслідок проведення антитерористичної операції та які взяті на облік у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органах з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі - уповноважені органи), з дня звернення за її призначенням по місяць зняття з такого обліку включно, але не більше ніж на шість місяців.

            Як видно з матеріалів справи, підставою для відмови позивачу у призначенні адресної допомоги, починаючи з травня 2017 року Управлінням праці та соціального захисту населення Хмельницької міської ради вказано пункт 7 Порядку № 505, а саме те, що ВПО не влаштувалась на роботу протягом двох місяців.

            Так, відповідно до пункту 7 Порядку № 505, якщо у складі сім'ї, якій призначено грошову допомогу, є особи працездатного віку, які не працевлаштувалися, в тому числі за сприянням державної служби зайнятості, або перебувають в трудових відносинах з роботодавцями на тимчасово окупованій території України, в населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населених пунктах, що розташовані на лінії зіткнення, але фактично не працюють, протягом двох місяців з дня призначення виплати грошової допомоги, її розмір для працездатних членів сім'ї на наступні два місяці зменшується на 50 відсотків, а на наступний період - припиняється.

            Отже, вищенаведеним Порядком № 505 передбачено те, що не працевлаштування особи працездатного віку протягом двох місяців з моменту призначення адресної допомоги впливає на її розмір, а саме: на наступні два місяці вона зменшується на 50%, а в подальшому припиняється.

            Суд звертає увагу на те, що трудові відносини позивача з попереднім роботодавцем були припинені 30.04.2017 року.

            Згідно із довідкою, виданою Хмельницьким міським центром зайнятості від 10.11.2017 року, позивач з 17.05.2017 року перебувала на обліку у Хмельницькому міському центрі зайнятості.

            З 11.07.2017 року по цей час позивач працює на посаді менеджера ТОВ «Аржен», підтвердженням чого довідка видана директором даного підприємства від 15.02.2018 року.

            Таким чином, з моменту припинення трудових відносин до працевлаштування позивачем на новій роботі, пройшло менше трьох місяців, а тому відповідно до пункту 7 Порядку № 505 адресна допомога мала бути виплачена позивачу з урахуванням її розміру, передбаченого цим пунктом.

            Натомість, відповідач 1 на підставі рішення відповідача 2, викладеного у формі протоколу № 12 від 10.08.2017 року, взагалі відмовив позивачу у виплаті такої допомоги, що, на думку суду, свідчить про його протиправність.

            Крім того, відповідно до абзацу 4 пункту 7 вказаного Порядку, для контролю за фактом працевлаштування працездатних членів сім’ї, яким призначено грошову допомогу (в тому числі за направленням державної служби зайнятості), уповноважені органи щомісяця до 25 числа подають в електронному вигляді перелік таких осіб органам Пенсійного фонду України, які протягом 10 календарних днів подають уповноваженому органу інформацію з Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування про сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

            Суд вважає, що відповідач 2 під час прийняття оскаржуваного рішення з посиланням на пункт 7 Порядку № 505, формально віднісся до виконання покладених на цей орган соціального захисту обов’язків щодо перевірки та встановлення обставин, які стали підставою для припинення чи продовження виплати адресної допомоги позивачеві.

            Крім того, суд враховує, що у пункті 12 Порядку № 505 вказано про те, що виплата грошової допомоги припиняється з наступного місяця у разі:

- подання уповноваженим представником сім’ї заяви про припинення виплати грошової допомоги;

- надання інформації державної служби зайнятості про те, що працездатні члени сім’ї протягом двох місяців не працевлаштувалися за сприянням державної служби зайнятості або перебувають в трудових відносинах з роботодавцями на тимчасово окупованій території України, в районах проведення антитерористичної операції чи населених пунктах, що розташовані на лінії зіткнення, але фактично не працюють;

- зняття з обліку особи, яка переміщується;

- виявлення уповноваженим органом факту подання недостовірної інформації або неповідомлення про зміну обставин, які впливають на призначення грошової допомоги.

            Цей перелік підстав припинення виплати щомісячної адресної допомоги є вичерпним і розширеному тлумаченню не підлягає» 

При цьому, з метою ефективного захисту прав та інтересів позивача, суд визнав за  необхідне вийти за межі позовних вимог, задовольнивши їх шляхом зобов'язання Управління праці та соціального захисту населення Хмельницької міської ради нарахувати та виплатити ВПО щомісячну адресну допомогу відповідно до Порядку № 505, починаючи з 11.05.2017 року, оскільки саме до 10.05.2017 року така допомога виплачувалась позивачу.

            Крім того, вищезазначеним рішенням суду було визнані протиправним та скасовані:

            рішення комісії з розгляду питань надання населенню субсидій на відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг виконавчого комітету Хмельницької міської ради, викладене у формі протоколу № 9 від 02.06.2017 року, в частині відмови ВПО у призначенні щомісячної адресної допомоги;

            рішення Управління праці та соціального захисту населення Хмельницької міської ради про призначення допомоги переміщеним особам на проживання від 06.06.2017 року, в частині відмови ВПО у призначенні щомісячної адресної допомоги;

            рішення комісії з розгляду питань надання населенню субсидій на відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг виконавчого комітету Хмельницької міської ради, викладене у формі протоколу № 12 від 10.08.2017 року, в частині відмови ВПО у призначенні щомісячної адресної допомоги;

            розпорядження Управління праці та соціального захисту населення Хмельницької міської ради від 15.08.2017 року, в частині відмови ВПО у призначенні щомісячної адресної допомоги.

            Управління праці та соціального захисту населення Хмельницької міської ради та  виконавчий комітет Хмельницької міської ради в особі комісії з розгляду питань надання населенню субсидій на відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг мають право подати апеляційну скаргу на протязі  30 днів.

 

            З повним текстом рішення можна ознайомитися за посиланням http://reyestr.court.gov.ua/Review/73100725

Переглядів: 223 | Додав: podilliga | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0